ترابری

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی

 

 

ترابری در تبریز ترابری شهرام ترابری :

 

ریلی

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی

حمل و نقل ریلی در مقایسه با سایر وسایل نقلیه، ایمنی بیشتری دارد و حوادث ریلی کمتری در آن رخ می دهد، اما در صورتی که منجر به حادثه شود از نظر هزینه و اعتبار شدت بیشتری خواهد داشت. در این مقاله نیز به بررسی حمل و نقل ریلی و مزیت های آن خواهیم پرداخت تا اطلاعات بیشتری در این زمینه داشته باشید.

شیوه سالم و مناسب برای حمل و نقل در شهرها و مسیرهای بین شهری حمل و نقل ریلی است که هدف آن افزایش میزان جا به جایی بار و مسافر خواهد بود.

میزان کشته شدگان ریلی در مقایسه با حمل و نقل جاده ای بسیار پایین تر است و تعداد زیادی از آنها کسانی هستند که به حریم ریلی تجاوز نموده اند. استفاده از حمل و نقل ریلی در جهت کاهش خودرو محوری از اهدافی است که جهت ایمنی راه ها دنبال می شود.

از حمل و نقل ریلی به منظور جا به جایی بین المللی و داخلی می توان استفاده نمود و علاوه بر جابه جایی افراد به جا به جایی چوب و آهن، بارهای صنعتی، مواد اولیه، کالای خشک و فله و دیگر کالا ها در حجم بالا می توان پرداخت. وقتی کالایی از وزن، تعداد و ابعاد بالایی برخوردار باشد و وسیله حمل و نقل جاده ای مناسبی در دسترس نباشد می توان از قطار استفاده نمود.

حمل و نقل ریلی روشی سالم و ایمن

شبکه ریلی ایران حدود ۱۱ هزار کیلومتر است و معاونت ساخت و توسعه راه آهن توسعه این خطوط را بر عهده دارد. این شیوه از حمل و نقل در شهرها و مسیرهای بین شهری بسیار امن است و سالم ترین روش حمل و نقل در ارتباط با زیست محیط می باشد.

طبق برنامه ریزی های صورت گرفته با حمل و نقل ریلی، حمل بار از ۳۴ میلیون تن به ۹۱ میلیون تن در سال ۹۹ باید افزایش پیدا کند و تعداد مسافران نیز به ۴۳ میلیون نفر خواهد رسید، این روش از جا به جایی همواره از لحاظ ایمنی به مردم پیشنهاد می شود.

مؤثرترین عامل در رشد کیفی و کمی حمل و نقل ریلی به جهت انتقال افراد و کالا، پیشگیری از سوانح است و باید در مردم میل و رغبت برای استفاده از این شبکه ایجاد نمود و گام های بلندی برداشت.(اذین لوله)(لوله و نیوپاپ) این روش از حمل و نقل ظرفیت بالایی برای انتقال بار و مسافر از نقطه ای به نقطه دیگر دارد.

فضای کافی و راحت که برای مسافران در نظر گرفته شده است از دلایل انتخاب این شبکه برای سفرهای داخلی و بین شهری خواهد بود که سبب رفع خستگی از مسافر خواهد شد.

 

میزان مصرف انرژی حمل و نقل ریلی

راه آهن که برای حرکت قطار طراحی شده است ۲ ریل به صورت هم راستا دارد که جنس آن ها اغلب از فولاد است و از طریق تراورهای بتنی و یا چوبی به هم وصل می شوند و ریل ها را در فاصله یکسانی از همدیگر قرار می دهند.

حمل و نقل ریلی از نظر مصرف انرژی نسبت به حمل و نقل جاده ای بسیار با صرفه تر است، طوری که در شرایط مناسب میزان مصرف انرژی آن در مقایسه با حمل مشخصی از کالا ۷۰-۵۰ درصد از ترابری جاده ای کمتر خواهد بود.

اهمیت حمل و نقل ریلی

در ایران و سایر کشورها حمل و نقل ریلی از ۲ جنبه مورد اهمیت است که شرح داده خواهد شد. یک مورد این است که روش ریلی را روشی پاک در حمل و نقل به شمار می آورند و از سایر وسایل حمل و نقل پاک تر است.

مورد دیگر آن است که ایمنی آن نیز به نسبت سایر روش ها بیشتر است و ایمنی این روش هم برای راکبین و هم برای مسافرین است و چه در سفرهای درون شهری و چه برون شهری مورد مناسبی است.

به دلیل ایمنی بالای این وسیله میزان کشته شدگان آن ها بسیار کم است و با آمار کشته شدگان جاده ای قابل قیاس نیست.

 

و تمام .

 

ترابری در تبریز ترابری شهرام ترابری .

 

بیشتر بدانید :

 

حمل و نقل هوایی:

انواع وسیله حمل و نقل :

بزرگترین شرکت های ترابری در جهان :

سنگین ترین هواپیمای جهان :

شرکت های بابابری چگونه کار می کنن : 

محدودیت های حمل بار خطرناک در هواپیما : 

قرارداد بای بک چیست ؟

کانتینر ها چگونه به وجود آمدند

 

 

 

 

بالا
error: Content is protected !!